woensdag 23 januari 2013

Reflectie Rona


Toen we aan de training webtools 2.0. gingen beginnen, zag ik het eigenlijk niet zo zitten.
Ik voelde de behoefte niet om te gaan twitteren en zag er het nut niet van in.
Toch vrij actief deelgenomen aan de training en achteraf was het leuk om eens te doen!
Nadat we het onderwerp weblectures en screencast toegewezen kregen, wist ik eigenlijk nog vrij weinig.
We zijn eerst eens gaan opzoeken wat het eigenlijk allemaal inhield, dus ik heb wel zeker iets geleerd van deze training. Ook heb ik er veel over nagedacht hoe deze tools binnen de opleiding ingezet zouden kunnen worden. Het zou ideaal zijn wanneer de weblectures nu ook daadwerkelijk ingezet werden.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik niet van alle tools het leereffect en het nut inzie.
Sommige dingen vind ik niet echt binnen een HBO-opleiding passen. Het is meer een training voor de fun.. en daarom zou ik hem persoonlijk liever in een andere minor zien. Omdat de minor HRD al vrij druk is.

Ik ben positiever tegen twitter aan gaan kijken, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik het nog steeds alleen voor school en dus #twebt gebruik. Verder heb ik er niet zo heel veel behoefte aan.
Nadat we gisteren de openspace hadden, heb ik ook weer veel van docenten geleerd. Hierover zullen we in een blog nog iets meer vertellen.
Het was erg leuk om zo'n openspace te doen, eerst kon ik me er weinig bij voorstellen, maar toen er allerlei enthousiaste mensen veel vragen kwamen stellen kreeg ik er een hele andere voorstelling bij.

Al met al, vond ik de training meevallen. Ik zag er veel meer tegenop.
Binnen deze training heb ik een aantal leuke dingen geleerd over verschillende tools en ook weer even aan de presentatievaardigheden gewerkt. Dit gaat gelukkig altijd beter.
Ook is het leuk om te zien dat Erica dit zelf voor de eerste keer doet, dus dat we met de groep samen moesten ontdekken wat er nu allemaal mogelijk was, wat leuk was om te doen etc.
Over de wiki was in het begin heel veel onduidelijkheid dit is gaande de rit gelukkig wel duidelijker geworden en ons stuk over weblectures en screencasting komt vrijwel overal nu in terug.

Voor mij was het dus alsnog een geslaagde training om erbij te volgen.

:)

1 opmerking:

  1. Rona, complimenten voor je open leerhouding en inzet want na de eerste bijeenkomst hebben we staan napraten en toen zag je het inderdaad niet zitten. Ik weet bijna zeker dat we iets met weblectures gaan doen volgend jaar.
    Enne... een volgende keer zet ik de training serieuzer aan.

    BeantwoordenVerwijderen